Buksene passer ikke like godt lenger.

Desember er en vanskelig måned å være strikt med seg selv og hva man spiser og drikker. Fristelsene er mange og det er ikke lett å motstå.

Jeg for min del har egentlig vært slem mot kroppen min og meg selv. Har vært for lite aktiv og kost meg altfor mye.

Men shit au, gjort er gjort, og spist er spist. Nå er det bare å brette opp ermene å komme i gang igjen.

Jeg kommer nå til å gå inn for et litt strengere lavkarboregime fremover. Spise mye proteiner og grønnsaker. Holde meg unna sukker og hvete, og andre matvarer med mye stivelse.

Mer enn egg og bacon.

Utfordringen fremover blir å spise variert og ikke så mye fett. Fort gjort å gå i baconfella når man går på lavkarbo. Men lavkarbo er så mye mer enn egg og bacon og bulletproofkaffe.

Kommer nok til å spise en del kylling, rent svinekjøtt, fisk og masse grønnsaker. Alle grønnsaker som vokser over bakken er det som regel lite karbohydrater i, spesielt de som er grønne. Rotfrukter og belgfrukter skal man være forsiktig med.

Frukt og bær inneholder også som regel en del karbohydrater, men sånn som lime, sitron, bringebær, jordbær, bjørnebær og cantulopemelon kan man spise i moderate mengder.

Følg med frem over så kommer jeg til å dele hvordan det går fremover og hva vi lager. Har en del ting jeg har lyst til å prøve ut.

Lavkarbo sammen med familien.

Det som er utrolig fint med lavkarbo er at det er lett å holde på med om man har barn. Barn trenger ikke gå på et lavkarbokosthold. Du slipper å lage to forskjellige middager, gi barna det samme, men gi de pasta, ris, poteter eller brød ved siden av og de får i seg et sunt og godt måltid.

Vi får se hvor dette ender 🙂

Kokken Cato

Annonser

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.